#boostyourpositivity: de ochtendstond

Je weet vast hoe het gaat. Te laat uit bed, te sloom in de badkamer, nog snel iets moeten strijken. Voor je het weet, moet je de deur uit zonder ontbijt. Herken je dit in de verste verte niet? Dan ben je beter georganiseerd en gedisciplineerder dan ik en ben ik officieel stikjaloers op jou. Kun je een paar tips gebruiken voor een gezond ontbijt on the go? Dit zijn mijn life savers.

1. Havermoutpannenkoeken met banaan

Met drie van de pannenkoekjes van Happy Little Kitchen in je buik overleef je de drukste ochtenduren zonder honger. Ik doe geen honing in het deeg, maar maak een torentje met honing tussen elk pannenkoekje. Het beste nieuws is dat je een hele stapel kunt bakken en ‘s ochtends wat pannenkoekjes kunt opwarmen in de microgolf. Ik drink er liefst rooibosthee bij.

havermout pannenkoeken met banaan

2. Havermoutmuffins met blauwe bessen

Ik lust geen havermout met melk. Dat vind ik maar een slijmerige, smaakloze boel. Dus verwerk ik havermout in andere dingen. De muffins van Pauline zijn niet te zoet, en je hebt er goed mee gegeten. Ook hier zit banaan in, maar ik beloof je dat je die niet proeft!

havermoutmuffins

3. Bananenbrood

Ik heb verschillende recepten gecombineerd tot mijn eigen recept. Het is snel klaar en als je het in het weekend bakt, heb je ontbijt voor een hele werkweek. Je bewaart het brood wel best in de koelkast, net als de pannenkoekjes en de muffins. Ook verwerkte banaan durft namelijk al eens beginnen schimmelen.

– 4 bananen (die geven textuur zonder overdreven banaansmaak)
– 4 eieren
– 4 eetlepels kokosolie
– 75 gram gemixte havermout of boekweit
– 1 eetlepel kaneel
– 1 theelepel bakpoeder
– 1 theelepel natriumbicarbonaat
– 2 eetlepels lijnzaad
– 1 eetlepel zonnebloempitten
– 2 vijgen
– 2 dadels

Mix de bananen tot een brij. Voeg de gesmolten olie en eieren toe. Je moet de eieren niet splitsen (ik zei toch dat het snel klaar was ;) ). Roer er dan de tot bloem gemixte havermout, bakpoeder, kaneel en natriumbicarbonaat onder. Voeg tenslotte de pitten, het zaad en de gesneden vijgen en dadels toe. Bak een uur op 180 graden.

4. Nog een tipje tegen een ochtendhumeur

Mijn beste remedie tegen slecht gezind zijn tijdens de ochtenduren is een knuffel met mijn Shiba Inu. Ik vrees wel dat ik hém daar een ochtendhumeur mee bezorg, maar tegen dat hij dat beseft, ben ik het huis al uit ;)

Heb jij ook lekkere receptjes liggen die de ochtend wat draaglijker maken? Laat het me dan gerust weten!

About Veerle

Persoonlijke blog. Mijmeringen en belevenissen. Voorkeuren en frustraties. Ik haak alles wat je wilt. Een sjaal, een knuffelbeer, een nieuw lief.
This entry was posted in Echt gebeurd. Bookmark the permalink.

2 Responses to #boostyourpositivity: de ochtendstond

  1. Lynn en Iris says:

    Ik ben absoluut fan van een yoga klop-massage elke ochtend. Je maakt letterlijk elk deel van je lichaam wakker door erop te kloppen met je handen. Nadien voel je je minder stram, adem je lekker door tot in je buik en heeft je humeur ook een boost gekregen. Het proberen waard!

Leave a Reply to Lynn en Iris Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>